homeimage2
homeimage1
homeimage3

أركان شركةٌ رائدة تعمل في إطار سياسة التنويع المستمر التي تنتهجها حكومة أبوظبي في دولة الإمارات العربية المتحدة لتحقيق رؤيتها للعام 2030.

Daily News

 

February 06, 2017

 

 

Local

 

The National – UAE’s first residential Reit launched

The UAE’s first residential real estate investment trust (Reit) has been established to tap improving yields after two years of price declines.

The company behind Emirates Reit has teamed up with Al Hamra Real Estate Development and National Bonds to create the investment trust that will comprise about 500 homes in Dubai and Ras Al Khaimah (RAK).

Read more: http://bit.ly/2le3QVa

 

 

The National – All in the details for value added tax in the GCC

Value-added tax is taking shape across the GCC.

On Monday last week, it was announced that the Saudi cabinet had approved the Unified Agreement for Value Added Tax. The Unified Agreement, previously referred to by the working title of a framework agreement, is an overarching agreement that will be concluded by all six GCC nations. The best acronym, albeit long, is "GCC UAVAT".

Read more: http://bit.ly/2jRJ5Cs

 

Global

 

The Financial Times – Mexico warns of global impact if Nafta collapses

The potential collapse of the Nafta economic bloc could have a huge global impact, Mexican officials have warned, as they prepare to fall back on World Trade Organisation rules amid fears Washington could torpedo the global trade body.

Read more: http://on.ft.com/2kgPzcE

 

 

 

 

محلي

الاتحاد – القمة الصناعية تطلق منصة «ملتقى سلاسل القيمة العالمية»

أعلنت «القمة العالمية للصناعة والتصنيع» عن إطلاق منصة «ملتقى سلاسل القيمة العالمية»، المنصة الإلكترونية التي تهدف إلى تعزيز التعاون والشراكة في القطاع الصناعي من خلال تعريف الشركات الصناعية ببعضها، وتمكينها من اكتشاف فرص التعاون في ما بينها.

للمزيد من المعلومات يرجى زيارة http://bit.ly/2kDVl9g

 

الاتحاد – «كوفاس»: اقتصاد أبوظبي يتهيأ لدخول دورة جديدة من الانتعاش خلال 2017

يتهيأ اقتصاد أبوظبي لدخول دورة جديدة من الانتعاش خلال العام 2017 بالتزامن مع التحسن المتوقع في أسعار النفط وزيادة الاستثمارات في مشاريع البنية التحتية، بالإضافة إلى ارتفاع مساهمة القطاعات غير النفطية في الناتج المحلي للإمارة، بفضل خطط التنويع الاقتصادي التي تنتهجها الحكومة وفقاً لرؤية 2030، بحسب ماسيمو فيلتشيوني، الرئيس التنفيذي لوكالة «كوفاس» في منطقة الشرق الأوسط.

للمزيد من المعلومات يرجى زيارة http://bit.ly/2kIRQye

 

 

 

 

 

 

 



جميـع الحقـوق محفوظـة لدى 2017 أركان